Traffic Today bouwt aan talent in BusinessCenter Zeus: ‘Mensen hebben de ruimte om dromen te verwezenlijken'

Traffic Today bouwt aan talent in BusinessCenter Zeus: ‘Mensen hebben de ruimte om dromen te verwezenlijken'

Als kleine jongen ontwikkelde Steven Lubbers (34) een winnaarsmentaliteit door vaak tegen zijn oudere broers op te boksen. Nu helpt hij met zijn digital marketing agency Traffic Today vooral andere bedrijven in de wereld van e-commerce om te winnen van de gevestigde orde. Dat doet de jonge ondernemer met een team van negentig gretige professionals vanuit comfortabele kantoorruimte in BusinessCenter Zeus in Deventer.

Het ondernemersverhaal van Steven leest als een jongensboek. Hij leerde de fijne kneepjes van internetmarketing bij Best4U, het bureau dat inmiddels Onwise heet. Daar kreeg hij de kans om een nieuwe tak van sport op te starten: internetmarketing voor grote e-commerceklanten. Dat verliep zo voortvarend, dat het uitgroeide tot een zelfstandig bedrijf.

De weg die Steven heeft afgelegd — van loondienst naar ondernemerschap — staat symbool voor hoe hij nu zelf ruimte geeft aan medewerkers om voor hun kans te gaan en te bloeien. ‘Ik vind het mooi dat andere mensen voor hun droom kunnen gaan door zelf een businesstak op te zetten. Dat kan in de richting van social media zijn, om een voorbeeld te geven. Het is mijn persoonlijke ambitie dat mensen de vrijheid ervaren om gelukkig te zijn met het werk dat ze het liefste doen.’

Resultaatgericht

De wereld van digital marketing is daarbij hun speelveld. ‘En dan met name aan de kant van leadgeneratie en e-commerce’, vertelt Steven. ‘Binnen digital marketing heb je bureaus op verschillende gebieden: development, creatief en meer gericht op data. Wij behoren tot die laatste groep. Wij bouwen geen websites, designs en merken, maar maken de campagnes die ervoor zorgen dat er verkeer komt op een website, dat logo’s gaan opvallen en dat klanten een product daadwerkelijk gaan kopen.’

Op haar eigen website omschrijft Traffic Today haar toegevoegde waarde als volgt: ‘Voor de winnaars van morgen zijn wij hét resultaatgerichte digitale marketingbureau dat de online zichtbaarheid, vindbaarheid en conversie van onze klanten verbetert, zodat zij een stabiel en gezond rendement halen op hun marketinginvestering.’

Impact maken

Dat doet Traffic Today voor tal van voornamelijk middelgrote bedrijven die hun diensten en producten online verkopen, zoals In Shared, Rotim Verpakkingen, Top1Toys, MaxiAxi.com, Saxion en Topicus. Steven en zijn team streven voor de opdrachtgevers van Traffic Today een duidelijke ambitie na: ‘Bij middelgrote bedrijven kun je vaak meer impact maken. Wij helpen liever bedrijven de Twinkle100 (het overzicht van e-commerce in Nederland) in te krijgen, dan dat we werken voor bedrijven die daar al in staan. Zoveel mogelijk bedrijven in die lijst krijgen vinden we mooi.’

Daar komt zijn winnaarsmentaliteit om de hoek kijken. ‘Ik ben opgegroeid in een gezin met twee broers die tien jaar ouder zijn. Ik moest altijd een beetje tegen ze opboksen, waardoor die winnaarsmentaliteit is ontstaan. Vroeger kon ik slecht tegen mijn verlies. Dat gaat inmiddels beter, maar ik heb nog wel altijd de drive om onze klanten te helpen te winnen van de gevestigde orde. Ik help nu dus liever andere bedrijven te winnen, dan dat we zelf zo nodig moeten winnen.’

Flexibel en autonoom

De specialistische dienstverlening voor online succes én de flexibiliteit van Traffic Today maken daarbij het verschil. ‘Wij geloven in focus’, zegt Steven. ‘Je kunt niet een uitstekende tennisser én voetballer zijn. Het voordeel van onze positionering is dat we makkelijk kunnen uitleggen wat we doen. Daarnaast willen we weliswaar een groot bureau zijn, maar blijven we flexibel en pragmatisch.’

De bijzondere organisatiestructuur van Traffic Today maakt dat mogelijk. Het bedrijf kent geen hiërarchische rolverdeling of managers; teams van maximaal dertig medewerkers worden gerund door twee business elders. ‘Zij geven samen met hun team vorm aan hun eigen businessunit. Heel autonoom. Dat maakt die units heel flexibel, waarbij ze profiteren van de kennis van ons hele bedrijf.’

Autonomie is een van de fundamenten van Traffic Today. Steven: ‘Wij geloven erin dat we op die manier als agency kunnen bouwen aan talent. Vanuit autonomie hebben de mensen ruimte om door te groeien. Het lijkt me heel mooi als daar straks weer nieuwe bedrijven uit voortkomen.’

Hoogwaardig en representatief

Het gros van de negentig professionals van Traffic Today werkt sinds april 2022 in en vanuit het kantoor in BusinessCenter Zeus in Deventer, verspreid over twee verdiepingen. Steven is daar zeer over te spreken: ‘Het pand is netjes, schoon en keurig verzorgd. Ik proef veel proactiviteit bij de verhuurder en als er iets is, dan is er maximale inzet om het op te lossen. Daarnaast investeert Brivec veel in het nog hoogwaardiger maken van het BusinessCenter. Daaraan merk je dat ze inzetten op tevreden huurders voor de lange termijn.’

Ook met de locatie van BusinessCenter Zeus is Steven blij. Die draagt namelijk bij aan de zichtbaarheid van Traffic Today. ‘Als je het centrum van Deventer binnenkomt, rij je recht op het pand af. Ons logo staat er mooi op en er is nu een nieuw tv-scherm opgehangen. Die signing helpt mee aan onze branding. Daarnaast is Zeus gewoon een van de representatievere en hoogwaardigere panden op een A-locatie in Deventer.’

Dat Brivec duurzaamheid omarmt past naadloos in de filosofie van Traffic Today. Steven: ‘Een mooi voorbeeld is dat er recent veel laadpalen geïnstalleerd zijn. Wij hebben de ambitie uitgesproken om een volledig elektrisch wagenpark te hebben. Inmiddels zijn we heel goed op weg en daar helpen de laadpalen van Brivec ons bij. Het is in veel opzichten een mooie relatie.’

Website Traffic Today

Meer stories